tirsdag 23. juni 2009

LA3ISA

ENDELIG !! I dag fikk jeg beskjeden. "Du har bestått lisensprøven.. Ditt kallesignal er LA3ISA"

Nå kan jeg endelig klemme inn sendeknappen. Dette har jeg ventet lenge på. Husker tilbake til "gamle dager", da vi kjørte radio fra gutterommet (walkie talkie) Allerede da drømte jeg om å bli radioamatør. Og nå er endelig lisensen i boks. Mitt mål er nådd :)

Nå er det bare å hive seg ut på lufta, og prøve å få snakket med hele verden :) Da uteplassen er noe begrenset blir det vel mest VHF/UHF til å begynne med,. Har ikke plass til så voldsomme store antenner. Blir vel også noe APRS kjøring. Min foreløpige schack består av en: Kenwood TM-D710E, MFJ 1724B Mobil-antenne og en Diamond X-300 Base-antenne. Må vel også invistere i en god HF Radio etterhvert.

2 kommentarer:

LB3SA sa...

Gratulerer med bestått Eirik! Da har du vel også fått brevet fra PT. Hvis ikke så kommer det ganske sikkert i begynnelsen av neste uke.

Det blir morro å høre deg på lufta. Jeg er stort sett QRV på både 145.450 simplex, 145.700 og 434.625 på Kongsbergs UHF repeater.

Ellers kjører jeg også med "Voice Alert" på APRS når jeg er mobil. Det betyr at du også kan rope på 144.800 og deretter QSY til en annen frekvens etter at man oppnår kontakt.

Lykke til med radioaktiviteten! :)

73 de LB3SA - Are

Stormel sa...

Gratulerer! :o)